Sedang mencari hotel di Kinta? Baca ulasan hotel dan pilih tawaran hotel terbaik untuk penginapan anda.

Pilihan Hotel Popular Kami

Kami bantu anda mencari hotel bajet atau mewah mengikut cita rasa anda di Kinta!

Pilihan Hotel Kinta Yang Menarik untuk Anda

Lihat pilihan hotel terbaik kami di Kinta.

5-bintang

WEIL Hotel
4.4/5729 Ulasan

WEIL Hotel

Ipoh|3.21km dari pusat bandar
(CNY kekal dengan bayi saya yang berumur 7 bulan) Saya minta maaf, tetapi saya pada asalnya berniat untuk mengadu tentang beratur panjang untuk sarapan pagi. Namun, saya berubah fikiran setelah memerhatikan betapa mesranya pelayan-pelayan itu, walaupun mereka sangat sibuk. Malangnya, satu pertemuan yang mengecewakan dengan kakitangan perkhidmatan bilik membuatkan saya meninggalkan ulasan negatif. Apabila saya menghubungi perkhidmatan bilik dan meminta bantuan untuk membekukan pek ais saya supaya saya boleh menyimpan susu ibu saya di dalam kereta apabila saya dalam perjalanan pulang ke rumah, kakitangan itu memberitahu saya bahawa terdapat penyejuk di dalam bilik. Saya menjelaskan bahawa penyejuk tidak dapat membekukan pek ais, jadi saya memerlukan bantuan hotel. Terkejut saya, kakitangan itu meminta saya mengemas pek ais dengan baik dan membawanya ke kaunter penerimaan tetamu. Waktu itu sudah pukul 10:30 malam, dan saya memakai baju tidur bersama bayi saya yang berusia 7 bulan. Saya terpaksa membangunkannya dan membawa pek ais sehingga ke kaunter penerimaan tetamu. Selain pengalaman negatif ini, saya juga terpaksa beratur untuk sarapan pagi bersama bayi saya pada kedua-dua hari. Saya fikir mereka perlu membuka dewan jika tidak ada meja yang mencukupi untuk tetamu, tetapi pelayan wanita masih ramah dan mesra, walaupun mereka tidak mempunyai kerusi bayi untuk 10 minit pertama. Walaupun begitu, saya tidak pernah terfikir untuk meninggalkan ulasan yang buruk. Saya kecewa dan sedih apabila saya terpaksa berjalan sepanjang jalan ke penerimaan tetamu pada waktu malam dengan bayi, dan saya tidak fikir tetamu perlu berbuat demikian.

Cari Lebih Banyak Hotel

Perjalanan perniagaan

Cari Lebih Banyak Hotel

Termasuk Sarapan

Cari Lebih Banyak Hotel

Mesra keluarga

Cari Lebih Banyak Hotel

Hotel Berhampiran Tarikan Popular di Kinta

Lihat hotel berhampiran tempat menarik yang popular di Kinta

Jalan Simpang Pulai

Lihat lagi

Masjid Jamek Changkat Larang

Lihat lagi

Kong Fook Ngam Cave Temple

Lihat lagi

四面佛洞

Lihat lagi

Lihat Ulasan Tetamu untuk Hotel di Kinta

Ingin menempah hotel di Kinta? Lihat ulasan daripada pelancong sebenar untuk pilihan hotel terbaik.
1969 Business Suites @ Bandar Botani
4.1/559 Ulasan
went here on early Feb 2023. I thought it was just a normal shop lot/budget hotel. However when i step in the lobby, i got shock with the interior & ambience, feels like in a 4 star hotel. The housekeeping staff name Hidayah really did a great job for do some room tour with us. she show us a few room type and explained every details & facilites in the hotel. the reception (Indian guy, cant remember his name) was very polite & helpful upon check in. This hotel has a live band every evening, free parking area for guest (but have to walk a bit), a nice and cozy restaurant & a small gym. the bed & pillow was so cozy, it has aircond & fan too! They provided USB charger as well in the room. The shower room was spacious and very clean. i would love to recomended this hotel to all if you all want to have a trip at IPOH!
Sarang Paloh Heritage Stay & Event Hall
4.1/526 Ulasan
Paloh was a malay & orang asli (“native”) kampung (“village”) that has been around from at least the 18th century. Apparently the names comes from the founder of the village itself Toh Paloh. Paloh, or palung, also means a depression in the ground that holds water, or a fishing hole to catch fish. It is believed that Paloh was also a boat dock in the past. Some other views hold that the Hakka were the founders of Paloh, and only later came the Cantonese. According to this theory, the origin of the name is a symbolic reference to the dams that were constructed along the Kinta River for fishing purposes. These dams were referred to as “Pa-Lo” in the Cantonese dialect and eventually the area became known as Paloh. Paloh today has of course become the heart of the city of Ipoh. In this old part of the city pre-war Shop Houses line the streets, with a predominantly Chinese character. “Sarang” is a malay word meaning nest, hence “Sarang Paloh” means “The Nest in Paloh”, evoking the image of the hotel as a place of rest for the weary traveller. Located on Jalan Sultan Iskandar (formerly Hugh Low Street), Sarang Paloh is located in pre-war two storey shop houses that originally were the premises of a Goldsmith and a Bank more than 90 years ago. The façade of one of the buildings still has the name of the Goldsmiths on its façade in English, Chinese and Malay (jawi script), with the stately bank building still has the name of Overseas-Chinese Banking Corporation Limited on its front. Across the road, Sarang Paloh has another shophouse of which the ground floor has been converted into a carpark. If you have a car, this is where you would park. Parking is complimentary, but you must exercise caution, turning right into the shophouse entrance as Jalan Sultan Iskandar is a pretty high traffic road, and the building inside is quite narrow, with the cars having to be parked bumper to bumper, in two rows. Exit is out through the back of the shophouse into a back lane. Do bear in mind that if the shophouse is full of cars, you may get boxed in by other parked cars and not able to exit! Fortunately this did not happen to us while we stayed here. Getting to the hotel means having to cross the busy road again on foot, with your luggage, from the car to the hotel. The main reception area was in the former Goldsmith’s building, and the entire front of the shop house is dedicated to the reception. To get in the front door, you will need your access card, or the staff inside will have to let you in, if you have yet to check in. The central part of shop house is a courtyard with a spiral staircase going upstairs to the 2nd floor, and in the back is a sort of pantry area with dining table. Staircase at the back also leads upwards. We had booked a room at the back of the shophouse on the 2nd floor, as we were aware of reviews that rooms in front may have some street noise. The rooms are all named after birds, in line with the hotel itself being a “nest”. Our room wa
The Horizon Suites Ipoh by Iconique Espace
5/52 Ulasan
Safe n clean environment. Comfortable stay with family. Beautiful interior decor.tq
Hotel Premium
3.6/518 Ulasan
I spent my family time here and I'm very satisfied with the services and their accommodations. The staffs here also friendly and the cost to stay here is affordable. Will definitely spend my staycation here again next time.
M Boutique Station 18
4.3/5132 Ulasan
Kami telah menghabiskan satu malam di hotel yang indah ini. Hotel ini benar-benar unik. Saya sangat suka ID hotel. Kebersihan, layanan kakitangan sangat baik! Tidak sabar untuk menginap di hotel ini lagi jika kami datang ke Ipoh. Hotel ini juga mempunyai pengecas EV!
M Roof Hotel & Residences
4.2/5402 Ulasan
Kali ke 3 stay sini mula2 dpt bilik lantai berair keluar dari lantai kayu, nasib dorang Tukar kan bilik lain baru OK. Duduk sini lagi sebab nk mkn ade makcik jual mee kari n kue teow guna Lori dpn area hotel sedap, tapi malangnye dh takde, tak sure sebab hari isnin atau dh memang pindah tempat lain. Cafe baru kat lobby dia sedap gak style hipster cafe. Aeon Kinta pon dekat jer dari hotel ni. Cuma pool xde pool kids, kena bwk pelampung. Overall ok.

Soalan yang Kerap Ditanya

Maklumat Perjalanan Setempat

Harga TertinggiRM 1,719
Harga TerendahRM 50
Bilangan Ulasan10,686
Bilangan Hotel2,585
Harga Purata (Hari Bekerja)RM 314
Harga Purata (Hujung Minggu)RM 341