Semak ulasan daripada pelancong lain untuk membantu anda mencari penginapan yang sempurna
Disiarkan pada26 Feb 2025
Sheremetov
Kami menginap di hotel ini selama satu malam. Kami menyukai segala-galanya: kakitangan yang ramah, bersih, moden, linen tempat tidur yang segar, cerek, kopi, teh, biskut di dalam bilik. Berhampiran dengan meja penyambut tetamu, anda boleh membeli pelbagai minuman ringan, mi segera, berus gigi - sangat selesa dan murah.
Tunjuk lagi
Harga satu malam bermula:HK$ 159
Disiarkan pada3 Nov 2023
Khairul_FS
Lokasi terbaik, keluar ja highway Alor Setar Selatan dah sampai.. Easy access..
Bilik dan tandas bersih dan kemas untuk harga yang bagi sy affordable.
Sesuai utk yg datang untuk rehat, menginap untuk yg ada kerja. 😀
Tunjuk lagi
Harga satu malam bermula:HK$ 217
Disiarkan pada14 Apr 2026
Pengguna Tetamu
*Rating*: ⭐⭐⭐⭐⭐ 4/5
*Stayed*: G resident at jln stadium Kedah
- *Host*: Very responsive and friendly, easy check-in/check-out
- *Cleanliness*: House was clean, towels and bedsheets fresh
- *Location*: Close to [Pekan Rabu /city alor setar/easy to find with Waze
- *Facilities*: Full kitchen, strong WiFi, air-con in all bedrooms, parking
- *Value*: Affordable for big group/family, space for solat
*Overall*: Comfortable stay and worth the price. Would come again if visiting Kedah. Recommended for families.
- *Cleanliness & amenities*: Air-con, water heater, washing machine, kitchen utensils
Tunjuk lagi
Harga satu malam bermula:HK$ 539
Disiarkan pada14 Apr 2025|Bilik Superior
Pengguna TetamuHotel baru di ABC Ampang business centre, alor setar. Sangat sesuai utk duduk di hotel ni jika tiada transport dan dtg ke kedah dgn ets atau train.
Grab car senang di hotel dam juga di stesen keretapi. Jarak Dari stesen keretapi jugak dlm 10-15 minit aje. Tak jauh.
Banyak kedai makan (nasi kandar Yasmeen, marry brown, sushi, 4 finger, kopitiam etc), convenience store (family mart, 7 11) kedai aiskrim n tea(bingxue, mixue, chagee, zus etc) Dan ade supermart kt ground. Klinik pon ade.
Bilik bersih. Ade bilik yg luas ade bilik yang so so je. Nak yg luas bole book ikut jenis bilik. Harga still affordable.
Recomended.
Tunjuk lagi
Harga satu malam bermula:HK$ 199
Disiarkan pada19 Ogo 2025|Bilik Double Premier
Pengguna TetamuIni adalah kali ke-3 menginap di sini. Hotel ini bersih dan di lokasi yang baik. Banyak restoran berdekatan dan satu pusat membeli-belah dalam jarak berjalan kaki. Biliknya kecil tetapi cukup untuk 1 atau 2 orang jika anda tidak mempunyai bagasi besar. Ia agak bising dari trak di luar pada awal pagi, selain itu tiada apa-apa untuk mengadu.
Tunjuk lagi
Harga satu malam bermula:HK$ 168
Disiarkan pada26 Nov 2025|Standard Twin
AlvinOngBilik ini mempunyai nuansa industrial. Saya suka tilam yang keras, pendingin hawa yang sejuk dan senyap. Lampunya selesa. Kelemahannya ialah tiada air panas dan TV hanya mempunyai 3 saluran. Ok untuk bermalam.
Tunjuk lagi
Harga satu malam bermula:HK$ 248
Disiarkan pada11 Nov 2023
artline affandiHarga bersesuaian sengan service yang ditawarkan. Cuma selimut agak nipis.
Tunjuk lagi
Harga satu malam bermula:HK$ 149
Disiarkan pada30 Mei 2026
Pengguna Tanpa Namathe hotel room quite spacious and the bed is comfy. The facilities are nice. but the room’s wall is not soundproof so you can hear people walking, talking, laughing and etc outside of your room.
Tunjuk lagi
Harga satu malam bermula:HK$ 190
Disiarkan pada12 Jul 2024
Pengguna Tanpa Nama
Strategic places, nearby with mall and historical places..
Tunjuk lagi
Harga satu malam bermula:HK$ 297
Disiarkan pada3 Jun 2026
hun-assaคือตอนแรกเรามาalor setar วันเดย์ทริป ไม่ได้ตั้งใจมาค้างรร. เราไม่ทันกลับ เลยจองในtrip วันที่เรามาอยู่ในช่วงเทศกาลรายอ คนเยอะมากตอนที่เราจอง เห็น รร.นี้ราคาโอเค แต่ไม่ได้ดูว่าเช็คอินด้วยตัวเอง ตอนนั้นประมานจะเข้าช่วงค่ำเหนื่อยมาก เพราะนั่งรถเมล์มาลงที่รร. สิ่งแรกตอนนั้นเราตกใจมาก คือเช็คอินเอง แล้วคือเราคนไทย ที่พอพูดภาษามลายูได้นิดหน่อย ตอนนั้นรู้สึกงานเข้า จองแล้วจะเข้าพักยัง ปวดท้องฉี่ด้วย เลยเดินไปถามร้านสะดวกซื้อว่ามีห้องน้ำที่คลินีก รอดมาได้ แล้วกลับมาเช็คอินใหม่
แต่ก็ไม่ได้ ลองโทรไปก็ไม่มีใครรับสายเอง โชคดีที่มีคนมาเลเชื้อสายจีนมาช่วยให้เรา เค้าช่วยติดต่อให้เราจึงได้เข้าห้องพัก ถ้าไม่ได้คนมาเลนั้นจะเข้ายังไง ตังก็จ่ายแล้ว พอเข้าไปแล้ว มีสิ่งอำนวยความสะดวกไม่เยอะ มีแอร์ ทีวี น้ำ2ขวด ทิชชู ผ้าเช็คตัว ห้องสะอาดนะ แต่ก็มีเสียงรบกวนบ้าง ตอนเช็คเอาส์ดีนะที่เราส่งข้อความว่าจะขอเช็คอินสายหน่อย กลัวไม่ทันออกตอนเที่ยง สุดท้ายก็ลองโทรหาถึงได้เงินมัดจำคืน50เหรียญ ที่นี่จะมีภาษีนักท่องเที่ยว10เหรียญ
สิ่งที่เราอยากแนะนำโรงแรมนะ
1.ถ้าคุณเป็นบริการเช็คอินด้วยตัวเอง คุณควรบอกที่หน้าปกของtripว่าเช็คอินเอง เพราะบางทีลูกค้าไม่ได้อ่าน หรือก่อนกดยืนยันว่ามีเช็คอินเอง
2.ในเมื่อเช็คอินเอง ควรตามราคาไม่แพง เราไปปีนังเมื่อปีที่แล้ว มีพนักงานต้อนรับดีมาก แค่ส่งpassport ก็เช็คอินได้เลย เร็วด้วย สิ่งอำนวยความสะดวกยังเยอะกว่า ใกล้สถานที่ท่องเที่ยวเยอะกว่า ราคายังถูกกว่าเลย
3.ตรงตู้เช็คอิน ควรมีภาษาอื่นด้วย ที่ไม่ใช่แค่ภาษาอังกฤษ มาเล จีน ควรมีประเทศไทยด้วย เพราะประเทศไทยใกล้กับมาเลเซีย
4.ควรมีปุ๋มกดฉุกเฉินเวลา ติดต่อเจ้าหน้าที่ ว่าควรรอกี่นาที และแนะนำควรมีห้องน้ำบริการให้ลูกค้าด้วย
5.ควรมีป้ายแนะนำก็ารเช็คอินเป็นขั้นตอน1234
ปล.สำหรับนักท่องเที่ยว โรงแรมคืองานบริการ ควรมีพนักงานอย่างน้อย1คน ดูแล เพื่อว่ามีเหตุฉุกเฉินต้องการความช่วยเหลือ
เรารู้ค่ะว่า โรงแรมต้องการประหยัดค่าพนักงาน จึงต้องลดส่วนนี้ แต่ยังไงสำหรับรร.คืองานบริการ ความปลอดภัย
สำหรับเรา เราขอบคุณเหตุการณ์ครั้งนี้ ทำให้เราจะฝึกภาษาเพิ่มเติม ไม่ใช่ภาษาพูด แต่เป็นภาษาอ่าน เพราะโลกมันเปลี่ยนแปลง แต่ยังไงการมีพนักงานก็อุ่นใจดี
Tunjuk lagi
Harga satu malam bermula:HK$ 136